Nivel educativo
- ESO
Área de conocimiento
- Música
Competencias
- Artística y cultural
- Sociales y cívicas
Idioma
- Castellano
Año
- 2012
Descripción
Fa molt de temps, va arribar a les muntanyes dels Balcans un grup de famílies que es desplaçava de poble en poble animant amb els seus instruments els casaments, els batejos o qualsevol tipus de festa.
Portaven la seva música i la seva vida dins d’una maleta. Eren els tsigans, el poble rom, romaní o gitano.
En aquest interactiu, l’alumnat podrà escoltar des d’una cançó sefardita fins a una altra de festiva serbocroata, passant per una cançó turca o una dansa búlgara, i descobrirà una música difícil d’escoltar sense aixecar-se a ballar.
Objetivo
· Conèixer la història i la cultura del poble rom.
· Valorar la cultura gitana a través d’una de les seves manifestacions musicals: la música tsigan.
· Presentar la varietat de la música a la regió dels Balcans.
Competencias a adquirir
-
Competència artística i cultural.
-
Competències socials i cíviques.
Materiales y descargas
Ejemplos de uso
Es pot animar els alumnes, a partir de l'escolta de les diferents peces musicals incloses en aquesta càpsula, perquè parlin de les seves preferències musicals, de quines sensacions els transmet cadascuna de les peces… Així, es pot treballar la música des del punt de vista de l'expressió de sentiments, partint de la citació de Leonard Bernstein: «L'autèntic significat de la música és el que sents quan l'escoltes.»
OTRA INFORMACIÓN DIDÁCTICA
Es pot proposar als alumnes que busquin a Youtube o en altres llocs d'Internet músiques tsigans, o fins i tot se'ls pot proposar de veure alguna de les pel•lícules d'Emir Kusturica, que il•lustren la cultura tsigan a la regió dels Balcans i tenen bandes sonores amb molts exemples de música tsigan.
¿Quieres hacer uso de los recursos educativos que tenemos preparados para tu alumnado? Únete a EduCaixa y empieza a usarlos en el aula.
Valoración media global sobre 5
Basada en 0 valoraciones